niedziela, 16 lipca 2017

"Zemsta i przebaczenie. Narodziny gniewu" - Joanna Jax. Kim tak naprawdę są?


„ […] jak prawdziwe ludzkie oblicza, gdy zrzucają maski hipokryzji. I wtedy widać ich ułomność, słabość i podłość.”

Los bywa przewrotny, a wizja bezpiecznej przyszłości bywa jedynie iluzją. Wystarczy jedna chwila, by zobaczyć świat w zupełnie innych barwach. O tym, jak kruche okazują się plany i jak zawiłe są ludzkie ścieżki pisze Joanna Jax w pierwszym tomie sagi Zemsta i przebaczenie, pt. „Narodziny gniewu”. Historia o wojnie, która podzieliła i połączyła, o przyjaźni, miłości, nienawiści i poświęceniu. Macie ochotę na taką książkę? Zapraszam wpierw na kilka słów recenzji.

ZARYS FABUŁY
Alicja i Hanna jeszcze całkiem niedawno snuły marzenia na temat przystojnych chłopaków. Wywodzące się z małej mieściny przyjaciółki wyruszyły jednak do metropolii, by szukać szansy na lepsze życie. Dorosły i zrozumiały, że na szczęście trzeba ciężko zapracować. Nie miały jednak pojęcia, że już wkrótce wybuchnie wojna i to, co dotychczas wydawało się istotne, nabierze zupełnie innego znaczenia.

Julian i Emil wychowali się w zupełnie innym środowisku. Zamożny panicz, obiekt dziewczęcych westchnień oraz ubogi, sfrustrowany i nieszczęśliwie zakochany syn kaleki. Dotąd nie mieli pojęcia, że pomimo tak wielu różnic łączy ich ta sama krew. A rodząca się nienawiść okaże się niczym w porównaniu z najtrudniejszym sprawdzianem charakterów, jakim stanie się wojna.

Do czego doprowadzi gniew? Jak wiele można uczynić dla miłości? Czy tuż za zemstą może stąpać przebaczenie?

JULIAN, EMIL, HANIA I ALICJA
Czterech głównych, jakże skrajnie różnych bohaterów i to nie tylko pod względem statusu społecznego, ale przede wszystkim charakteru.  Ułożony, sympatyczny, pierworodny syn zamożnego właściciela dworu, pełen nienawiści chłopak wychowywany w nędzy, grzeczna i utalentowana śpiewaczka oraz pełna szalonych pomysłów, nieszczęśliwie zakochana dziewczyna. Autorka tchnęła w swoje postaci wyraziste cechy, konfrontując je z niecodzienną sytuacją wielu trudnych prób, podczas których nagle istniejące dotąd podziały przestają mieć znaczenie. Intrygujący zabieg, bo absorbujący i pełen morałów zarazem. Przeżywałam każde z wydarzeń, które dotykały bohaterów, oj przeżywałam. I chociaż miałam swoich faworytów, każda z postaci była w stanie w znacznym stopniu przyciągnąć moją uwagę.

WIELKA HISTORIA
Widać, że Joanna Jax bardzo dobrze czuje się w zamierzchłych i dość tragicznych czasach naszego kraju. Kolejny już raz uwiła fabułę wokół pełnego niebezpieczeństw i niesprawiedliwości okresu wojny. Wiarygodna sceneria, wstawki autentycznych wydarzeń, wędrująca akcja mająca okazję zagościć w wielu istotnych miejscach Europy od polskich Chełmic, po Londyn. Niezasypiająca historia o ludzkiej naturze, z przyjaźnią, miłością, nienawiścią i nadzieją na czele.

W ŻYCIU JAK W KALEJDOSKOPIE
Bardzo mądra, bogata w emocje powieść pokazuje, że w życiu bywa jak w kalejdoskopie. Wszystko może się zmienić. Nie warto przekreślać jednych czy wielbić drugich, bo szyderczy uśmiech lubi zdobić twarz losu. Rozgrywana na przestrzeni kilku lat akcja z wielowątkową fabułą dotyka licznych aspektów człowieczej codzienności, a mimo to akcja wciąż pozostaje zwarta i wyzbyta chaosu. Niesamowity początek sagi stanowiący niezbity dowód na to, jak nieprzewidywalne i dopracowane książki potrafi tworzyć Joanna Jax.

PODSUMOWANIE
Powieść z silnie zarysowanym motywem wojny w tle. Historia o młodych ludziach, którzy muszą stanąć przed pytaniem kim tak naprawdę jestem? O miłości, dla której warto splamić swój honor, o pieniądzach, dla których wyrzeka się sumienia i o nienawiści, która dzieli. Jeżeli kolejne części sagi mają wyglądać tak samo, jak pierwsza część, będę miała okazję spotkać się z jedną z lepszych serii wydanych na naszym polskim rynku.

moja ocena: 8/10
wydawnictwo: Videograf
ilość stron: 372
rok wydania: 2016

Saga Zemsta i Przebaczenie: Narodziny gniewu / Otchłań nienawiści / Rzeka tęsknoty


Za książkę bardzo serdecznie dziękuję wydawnictwu Videograf.
 

11 komentarzy:

  1. Nietsty nie mój gust czytelniczy choć Twoja recenzja bardzo zachęca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś :) Wiadomo, że nie na wszystko mamy zawsze ochotę.

      Usuń
  2. Wydawało mi się nawet ciekawe, ale jak tylko zobaczyłam słowo 'wojna' od razu mnie odrzuciło. I chociaż inne wątki nawet przyciągają to chyba sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przez długi czas także nie przepadałam za książkami z wojną w tle. Ale przekonałam się, że jeżeli w takim środowisku ulokuje się historię o miłości, całość nabiera zupełnie innego znaczenia. A wszystko zaczęło się od filmu Pearl Harbor :)

      Usuń
  3. Fajnie, że mądra i emocjonalna. Wydaje się ciekawym doświadczeniem. Mimo że nie czytam zbyt chętnie wojennych książek, to na tą może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto :) Ja przez pewien czas także nie sięgałam po książki z wojną w tle, niemniej jednak przekonałam się, że te z miłością na czele - osadzone w niepewnych czasach walk - bywają intrygujące.

      Usuń
  4. Lubię kiedy w książkach pojawia się motyw wojny więc dopiszę tą książkę do mojej listy do przeczytania. Bardzo fajnie przedstawiłaś tą książkę :) Zachęcająco!

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowo :) Bardzo się cieszę, że moja recenzja przypadła Ci do gustu. A książka jest tego warta. Żywa akcja i świetna kreacja bohaterów. Polecam :)

      Usuń
  5. Jak dla mnie autorka przeszła samą siebie, coś niesamowitego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Rewelacyjna, wciągająca powieść. Już nie mogę się doczekać kolejnych części.

      Usuń
  6. Jeśli wojna w tle, to książka już mnie do siebie przyciągnęła:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...