poniedziałek, 15 czerwca 2015

"After. Ocal mnie" (tom 3) - Anna Todd



Hardin i Tessa – dwa odmienne bieguny, przyciągnięci siłą magnetyzmu, połączyli się ze sobą w jedną całość. Ich odrębne światy, w których z pozoru nic nie było takie samo, odnalazły wspólną płaszczyznę porozumienia i grunt, po których razem stąpają. On – buntowniczy i nie znający żadnych granic, ona – wychowana przez apodyktyczną matkę, skromna i cicha. Związek, który stworzyli, okazał się ogromną mieszanką i potężną bombą, która stale tyka. A jednak pomimo niezgodności, Hardin i Tessa nie wyobrażają sobie przyszłości, w której nie są razem. Ich miłość jest silniejsza, niż wszystko, toteż każda kłótnia, przeszkoda czy problem, chociaż uprzednio sprawiając ból, nie jest w stanie ich rozdzielić. Drugi tom przedstawiający losy tej niezwykłej pary, zakończył się zaskakującym momentem. Dziewczyna spotyka ojca, który przecież od wielu lat nie uczestniczył w jej wychowaniu. Czy to wydarzenie jakkolwiek wpłynie na jej życie? Czy będzie początkiem czegoś nowego?

W życiu Tessy pojawia się ktoś, kogo już dawno utraciła – ojciec. Brudny, zaniedbany i tułający się po ulicach, zostaje zaproszony do jej domu. Dziewczyna, pomimo urazu i żalu związanego z odejściem taty, w głębi serca wciąż go kocha, toteż oferuje mu pomocną dłoń i nocleg w ciepłym pokoju. Hardin, bardzo niezadowolony z tej sytuacji, chociaż początkowo temu przeciwny, z czasem akceptuje obecność mężczyzny w ich życiu. Przeczuwa jednak coś, czego Tessa przewidzieć nie może…
Tymczasem na horyzoncie ich świata pojawia się znacznie większy problem – wyjazd do Seattle. Tessa, która od dawna o tym marzyła, prosi Hardina, by przeprowadzili się tam oboje. On, unikając tego miejsca, nie jest w stanie się zgodzić. Uparci, nie mogą znaleźć nici porozumienia. Boją się rozstania, a jednocześnie próbują postawić na swoim. Zdezorientowana dziewczyna udaje się na imprezę w gronie znajomych, o czym Hardin nie ma pojęcia. Tam zaś okazuje się, że ci, którzy dotąd wydawali się przyjaciółmi, wcale nimi nie są. Tessa pada ofiarą okrutnego planu, który zrani jej serce na długi czas.

źródło
Związek głównych bohaterów kolejny raz zostaje wystawiony na próbę, tym razem naprawdę wielką. Tessa, goniąc za realizacją marzeń, otrzymawszy pracę w Seattle nie widzi problemu, by oboje z Hardinem zamieszkali właśnie tam. Tymczasem chłopak, nie chcąc zostawiać wszystkiego za sobą i nie zamierzając rozpoczynać życia od nowa, za nic w świecie nie decyduje się na przeprowadzkę. Oboje licząc na to, iż jedno albo drugie w końcu się ugnie, doprowadzają do tego, że dziewczyna naprawdę wyjeżdża. Długie kilometry, które ich dzielą, stają się dla nich nie lada wyzwaniem. Czy miłość, dla której granicą jest ogromny dystans, jest w stanie przetrwać? Perspektywa spotkań raz na jakiś czas nie odpowiada ani jemu, ani też jej. Jak zatem rozwiążą problem i jaki będzie efekt sytuacji,  w której się znaleźli? 

Ta część serii „After” obfituje w bohaterów drugoplanowych, którzy odgrywają w życiu Tess i Hardina niemałą rolę. Na początku należy wymienić tutaj rodziców. Oprócz tego, że pojawiają się epizody z udziałem matki dziewczyny, tym razem o wiele istotniejsza okazuje się postać ojca. Poprzednio dla czytelników anonimowy, tym razem zapisuje się na kratach powieści jako wyraźny charakter, niestety z wieloma wadami. To właśnie jego osoba wprowadzi spory zamęt w i tak pogmatwanej już codzienności głównych bohaterów. Tessa będzie chciała dać mu szansę. Ale czy on na takową zasłuży? Kolejną ważną kwestią są rodzice Hardina. Ojciec, dobrze już znany dyrektor uniwersytetu, jawił się już poprzednio na łamach poprzednich części jako człowiek poukładany, cierpliwy i dobry, chociaż mający niezbyt chlubną przeszłość. Tym razem jednak prawdziwym wyzwaniem staje się matka, która zapraszając na swój ślub zaskoczy nie tylko Hardina, ale także i czytelników. Okaże się bowiem, że ta rodzinna gałąź kryje o wiele więcej dziwnych tajemnic i grzechów, aniżeli mogłoby się wydawać. To właśnie między innymi dzięki niej sytuacja przedstawiona w trzeciej części „After” jest tak intrygująca, iż konieczne będzie sięgnięcie po ostatni już, czwarty tom. Niemniej istotni stają się też przyjaciele głównych bohaterów. Zed czy Molly to ta część towarzystwa, których czytelnicy już co nieco przejrzeli. Tym razem jednak ktoś zupełnie inny urządzi bohaterom piekło. Koniecznie muszę wspomnieć, że słowa A.J. Richelieu: „Boże, strzeż mnie od przyjaciół, z wrogami poradzę sobie sam” są tutaj idealnym strzałem w dziesiątkę.

Jeżeli chodzi o samych Tess i Hardina, zbędne jest przedstawianie ich sylwetek od początku, ponieważ czytelnicy „After. Płomień pod moją skórą” oraz „After. Już nie wiem, kim bez ciebie jestem” zdążyli doskonale poznać ich osobowości. Warto jednak wspomnieć o tym, co ściśle dotyczy trzeciej części. Tessa, która niegdyś cicha i wystraszona, teraz zyskuje coraz więcej pewności siebie. Chce być niezależna i samodzielna. Nie ugina się już pod każdym żądaniem Hardina i potrafi odmówić nawet wtedy, kiedy zdaje sobie sprawę z tego, że będzie przez to cierpieć. A jednak dziewczyna nie potrafi odejść od chłopaka, a każda chwila spędzona bez niego jest pusta i smutna. Czy zatem rozłąka okaże się dla nich ratunkiem? A może dzięki niej o sobie zapomną?
On zaś, mógłby jedną decyzją rozwiązać i swoje i jej zmartwienia. Uparty, ale i niezrozumiany, cierpi, bo kochając Tessę nie jest w stanie przeżyć bez niej nawet dnia. Na łamach trzeciej części Hardin nieraz ukazuje się jako człowiek, który naprawdę nie radzi sobie z nękającymi go problemami. Jego ataki agresji, zazdrość i obraźliwe słowa kierowane w stronę tych, na których tak naprawdę najbardziej mu zależy. Będąc taki, niszczy nie tylko siebie, ale i Tess. Czy jest szansa, że jeszcze coś go zmieni? Chłopak rozumie, że musi coś zrobić. Pragnąc szczęścia, czeka go niestety długa i ciężka droga. Czy dziewczyna go ocali i czy on ocali ją?

„After. Ocal mnie” szokuje swoją objętością. Autorka serii stworzyła cztery części, przy czym, jak dotychczas,  każda kolejna okazuje się mieć więcej stron. Trzeba wykazać się niezwykłym talentem, by w takim przypadku napisać coś sensownego, interesującego i trzymającego w napięciu. Mogło by się wydawać, że już tyle zostało „powiedziane” w poprzednich tomach, że teraz nie stanie się nic ciekawego.  No więc jak było tym razem? Początkowo, nie będę ukrywać, czułam się nieco znużona. Po pojawieniu się ojca dziewczyny, kolejny raz nastąpiły kłótnie, wyzwiska i problemy, po czym książkowa para za każdym razem szybko się godziła. Obawiałam się tego, że w takim klimacie ta część została napisana do samego końca. A jednak z czasem okazało się, że się myliłam. Anna Todd znowu mnie zaintrygowała, czego efektem jest przeczytanie 850 stron w niecałe trzy dni. Jak jej się to udało? Poprzez umiejętnie wprowadzane zmian, których nikt z czytelników by się nie spodziewał. Bowiem to, co było pewnikiem, teraz zaczęło budzić sporo wątpliwości. I kolejny raz akcja zakończyłam się w takim momencie, że przeczytanie czwartej wydaje się koniecznością. Przyznam, że w tym wypadku jestem jeszcze bardziej zachęcona do przeczytania następnej części, nim poprzednim razem. Tym bardziej, że „After. Bez siebie nie przetrwamy” to ostatni tom, a więc na jego łamach ostatecznie rozegra się los wszystkich.

Trzecią część polecam tym, którym serca podbiły dwa poprzednie tomy. Cała seria „After” to doskonały pomysł dla dziewczyn i kobiet – tych starszych i tych młodszych, które lubią na długi czas pozostawać z tymi samymi bohaterami, by móc dokładnie i dogłębnie ich poznać. Jest tutaj namiętność, strach, nadzieja, cierpienie, dobro i zło, a więc jest samo życie. Sięgajcie więc po trzecią część, byśmy mogli razem wyczekiwać premiery „After. Bez siebie nie przetrwamy”. 

moja ocena: 5/6
wydawnictwo: Między słowami
ilość stron: 856
premiera: czerwiec 2015

Za książkę bardzo serdecznie dziękuję wydawnictwu Między słowami.
 Znalezione obrazy dla zapytania między słowami wydawnictwo

55 komentarzy:

  1. Jaką masz piękna kolekcję ;) Wszystkie tomy świetnie się prezentują i mimo irytującej fabuły mogłoby mi się spodobać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie nie ma co porównywać książki do całego filmu after. Film warto zobaczyć, ale w książce dowiemy się szczegółowo o każdej ze scen. Warto przeczytać najpierw książkę a później dopiero obejrzeć film.

      Usuń
  2. After naprawdę mnie nie interesuje. Z każdą przeczytaną recenzją, obojętnie czy pozytywną czy nie, wiem, że nie chcę tego przeczytać. Już o tym pewnie wspominałam, ale czytałam tę historię na blogu i to mi wystarczy. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie poznałam jeszcze tej serii :). Powinnam wiec zacząć od tomu pierwszego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chcę poznać całą serię i to od dawna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również, mimo że słyszałem różne opinie. Ja chyba zacznę od filmu

      Usuń
  5. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Giaonhan247 chuyên dịch vụ vận chuyển hàng đi mỹ cũng như dịch vụ ship hàng mỹ từ dịch vụ nhận mua hộ hàng mỹ từ website nổi tiếng Mỹ là mua hàng amazon về VN uy tín, giá rẻ.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba nadszedł czas, abym zabrał się do czytania, bo tak jak poprzednie części mnie nie interesowały, tak After 3 zdaje się być ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka super, teraz zabieram się za oglądanie 3 część filmu After 3 Ocal mnie cały film online

    OdpowiedzUsuń
  8. After cały film naprawdę nie byłem zainteresowany. Każda recenzja, którą przeczytałem, pozytywna lub nie, wiem, że nie chcę oglądac filmu. Co innego ksiazka :) PS. fajny blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak naprawdę książka jest świetna ale to właśnie film After 3 gdzie obejrzeć
    , wymiata i daje mu mocne 10/10.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Super książka jak i film, nowa część after 4 cały film też zapowiada się ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna książka :) Czekam na after 4 online :D Swoją drogą, wiem, że to blog o książkach, ale może zaczniesz pisać tez recenzje filmów? Z niecierpliwością czekam na Buzz Astral cały film, ale większość informacji jest po angielsku :/

    OdpowiedzUsuń
  14. Po zobaczeniu filmu After 3 stwierdzam, że książka była lepsza

    OdpowiedzUsuń
  15. Czekam z niecierpliwością na film After 4 a zaraz idę do kina na Buzz Astral

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne są książki z tej serii, filmy też niczego sobie

    OdpowiedzUsuń
  18. Przeczytałem całą serię, teraz czas na filmy ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Masz ci los! - cały film online zalukaj CDA za darmo. Rodzina, podczas stypy po pogrzebie dziadka, dowiaduje się, że w loterii padły właśnie numery, którymi staruszek grał przez całe swoje życie. A zwycięski kupon znajduje się w marynarce trzy metry pod ziemią. Nagle z wielką mocą odczuwają potrzebę zobaczenia dziadka jeszcze raz...

    OdpowiedzUsuń
  20. Każda ksiązka ma coś w sobie, ma ją również After, zapraszam do obejrzenia na https://lookaj.com.pl/filmy/after-4-bez-siebie-nie-przetrwamy/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  27. Książka godna polecenia każdemu, kto lubi taki klimat, oglądałem film After, ale bardziej przypadł mi klimat książki.

    OdpowiedzUsuń
  28. Przeczytałem książkę i muszę przyznać, że była to bardzo emocjonująca i pełna napięcia lektura tak samo jak film After Ocal mnie. Jednym z największych atutów książki jest styl pisania autorki, który przyciąga uwagę czytelnika i wciąga go w świat przedstawiony. Dialogi są bardzo dobrze napisane, a emocje i uczucia bohaterów są przedstawione w sposób realistyczny i wiarygodny. Także polecam!

    OdpowiedzUsuń
  29. Przeczytałem i nawet całkiem okay była, jednak filmy bardziej lubię, jakbyś ktoś szukał coś ciekawego to nowy hit szybcy i wściekli 10, polecam ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Osobiście lubię serie After. ;) do tego polecam film wyrwa cda :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja także uwielbiam serię filmów after cda i nie mogę się doczekać piątej części!

    OdpowiedzUsuń
  32. Także jestem fanem tego gatunku filmu. Teraz czekamy na After 5 cały film :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciekawa produkcja, film jest jednym z moich ulubionnych

    OdpowiedzUsuń
  35. W poszukiwaniu biblioteki filmów online trafilem na stronę, gdzie można oberzjeć =
    Najlepsze filmy online

    OdpowiedzUsuń
  36. super recenzja, czytałem książkę. Ale jak ktoś lubi bardziej Oglądać Filmy to zapraszam na =
    movieflix.pl

    OdpowiedzUsuń
  37. Dzięki za recenzję. Ja polecam stronę =
    vodster.pl

    OdpowiedzUsuń
  38. Myślę, że tego typu książki skierowane są raczej do młodszego odbiorcy niż ja. Od siebie mogę polecić Pretty Woman ekino

    OdpowiedzUsuń
  39. Rewelacja. Myślałam że drugi odcinek był super ale ten przewyższył moje oczekiwania. Ostatnio takie wrażenie zrobił na mnie film Suzume dubbing pl na film online po polsku

    OdpowiedzUsuń
  40. Rewelacyjna recenzja, z pewnością jest to książka dla mnie tak samo jak Tootsie film online

    OdpowiedzUsuń
  41. Super recenzja, od siebie polecam film Fuks 2 online

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...