sobota, 3 czerwca 2017

"Pacyfik i jeszcze dalej" - Rafał Sigiel. O rekinach, tarantulach, kokainie i wielkiej podróży.


„Pamiętajcie, nie ma takiego pożaru, którego nie można by ugasić […]”

Czy o kierunku podróży może zadecydować rzut monetą? Czy kilkumiesięczna wyprawa może przemienić się w kilkuletnią? Czy da się przepłynąć jachtostopem świat i jak wzbogacające w wiedzę bywają spotkania z napotkanymi ludźmi? O różnych krajach, rozmaitych tradycjach i o wielkiej przygodzie pisze Rafał Siegiel w swojej książce „Pacyfik i jeszcze dalej”. Chcecie popływać z rekinami i poczuć smak ayahuaski? Zapraszam wpierw do zapoznana się z recenzją.

CO? GDZIE?
Nepal, Fidżi, Argentyna czy Boliwia. W centrum jednych z najbardziej niebezpiecznych miejsc czy pośród kojących duszę dóbr Matki Natury. U boku przelotnie poznanych tubylców, legend, orientalnych przysmaków. Zajadając się tarantulami i pijąc zacną kavę z wodzem wioski. Co może grozić nieuważnym turystom w Delcie Parany? Czy jabłka i gruszki mogą okazać się dla kogoś egzotyczne? Jak, według wierzeń, powstała największa pustynia solna na świecie?

ŻYWA KULTURA
Rafał Siegiel zabiera czytelnika w krąg dzikiej, spontanicznej, bogatej we wrażenia przygody. W jednej książce upycha maksymalną dawkę informacji skupiając się w większości na własnych obserwacjach i doświadczeniach. Opisuje widoki, smaki, jednak przede wszystkim spotkania z żywą kulturą – ludźmi. To poprzez przytaczane dialogi ta relacja okazuje się tak dynamiczna, tak wiarygodna i jedyna w swoim rodzaju. Tutaj nie znajdziecie powielanych z sieci informacji. Jest niewielka dawka historii i faktów, jednak konieczna i w żadnym wypadku nużąca. Zagłębiając się we wspomnieniach autora czułam się tak, jakbym naprawdę mu towarzyszyła. Taką literaturę podróżniczą cenię najbardziej.

KSIĄŻKA Z PASJĄ
Rafał Siegiel pisze z humorem i wyczuwalną pasją. Skupia się na szczegółach, ale tylko tych istotnych, niezbędnych do poruszenia wyobraźni czytelnika. Dzięki miałam okazję obserwować wielkiego żółwia, znalazłam się pośród szykujących się do ataku rekinów i przysłuchiwałam się rozmowom o kokainie. Zyskałam wiedzę, ale i szereg cennych porad, bo choć w tym momencie niekoniecznie się przydadzą, nigdy nie mów nigdy…

FOTOGRAFIE
Nie ukrywam, że nie od początku byłam zachwycona tą publikacją. Miałam wrażenie, że w relację autora wkradła się odrobina chaosu, jednak moje rozczarowanie szybko minęło ustępując miejsca fascynacji. Ogromnym walorem książki są także towarzyszące słowu fotografie, barwne, oddające spory procent piękna cudów znajdujących się na naszej planecie. Krajobrazy, budynki, ludzie – uwielbiam staranne wydania Biblioteki Poznaj Świat, a „Pacyfik i jeszcze dalej” jest niewątpliwie jej godnym reprezentantem.

KOMU POLECAM?
Wielbicielom podróży,  fanom literatury tego gatunku, plecakowiczom szukającym natchnienia – polecam. Książka porusza wyobraźnię i zabiera w długą wyprawę, w trakcie której rodzi się niejedna emocja i niejedna refleksja. Aż chciało by się więcej.


moja ocena: 7+/10
wydawnictwo: Bernardinum
Biblioteka Poznaj Świat
ilość stron: 323
rok wydania: 2017

Za książkę bardzo serdecznie dziękuję wydawnictwu Bernardnium.
 http://ksiegarnia.bernardinum.com.pl/pl/p/Wielka-Biblia-maly-ja/935

9 komentarzy:

  1. Przepiękna okładka ;) uwielbiam takie książki,więc zapisuję tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tę serię <3
    koniecznie muszę przeczytać tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka aż hipnotyzuje. Mam ochotę spakowac plecach właśnie i wyruszyć na wakacje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka ma piękną oprawę graficzną. Ja jednak wolę podróże do pięknych miejsc niż tylko oglądanie ich telewizji czy na cudzych zdjęciach.

    Pozdrawiam.
    Kasia z Ebookowych recenzji
    http://ebookowe-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam książki z tej serii, są cudnie wydane. Ciekawe, czy też na początku lektury odbiorę ją jako nieco chaotyczna, w każdym razie nawet jeśli to nie będę się tym przejmować, skoro potem to wrażenie mija :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazwyczaj nie czytam takich książek, ale zawsze podziwiam je za tak piękne wydania! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię tę serię wydawniczą:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie ma to jak książki podróżnicze ;) Chętnie przeczytam! Ostatnio na pormocji w Biedronce znalazłam 6egzemplarzy z serii podróżniczej i jestem bardzo zadowolona :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna książka, pięknie wydana, mądra, wzruszająca.Podziwiam, zazdroszczę, gratuluję Ewa Łastowiecka

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...