środa, 30 maja 2018

"Bad Boy's Girl. Tom 2" - Blair Holden.
Nowe środowisko, nowe problemy - wielki test miłości.


„A jednak wciąż mam wrażenie, że gdy jest przy mnie, wystarcza mi za cały kosmos.”

W pierwszym tomie serii Bad Boy’s Girl historia utknęła w takim miejscu, który większość czytelniczek sprowokował do sięgnięcia po drugą część. I to jak najbardziej raptownego. Jakżeby inaczej, skoro związek lubianej Tessy i Cole’a stanął pod wielkim znakiem zapytania. Fenomen Wattpada zagościł w wielu krajach na listach bestsellerów i nie inaczej stało się także w Polsce. Angażująca, choć nieidealna historia skłoniła i mnie do zmierzenia się z kontynuacją. Jak zatem takowa wypadła?

ZARYS FABUŁY
Zdrada bywa niszczycielska i nic więc dziwnego, że Tessa odprawiła Cole’a z kwitkiem. Z efektem marnym, bo wciąż nie potrafi o niej zapomnieć. A on wraca i wraca, błagając o przebaczenie.

Kiedy kryzys zostaje zażegnany, przychodzi czas studiów, z którymi oboje będą musieli się zmierzyć. Nowe środowisko, nowi znajomi, aklimatyzacja w innym miejscu nie przebiega u nich podobnie. Podczas gdy on doskonale się w nim odnajduje, otoczony wiankiem chętnych do zabawy dziewczyn, ona zamyka się w pokoju, przeżywając emocjonalne rozdarcie. Czy pomimo kryzysu i niepewności, ta miłość przetrwa? Czy Cole będzie w stanie udowodnić, że jest Tessie wierny?

DROBNE ZMIANY
Akcja powieści zaczyna się od rozstania. Depresja, w której pogrążona jest główna bohaterka, przelewa się przez każdą stronę. Brak komunikacji pomiędzy zakochanymi w sobie dotąd na zabój bohaterami, tylko pogarsza sprawę. Jak dochodzi zatem do zgody? Tego zdradzić Wam nie mogę, ale… To dopiero początek drugiej części. Głównym wątkiem tego tomu jest przecież studenckie, wcale niełatwe życie. Bo nikt nie powiedział, że potem będzie już zawsze bezproblemowo i przyjemnie. W efekcie dochodzi do drobnej ewolucji w przypadku samych bohaterów. Ona nadal pozostaje zabawna, nieco dojrzewa, choć zaczyna popadać w huśtawki nastrojów. On z kolei potrafi pokazać swoją męską, przekonującą stronę, ale zdarzyło mu się delikatnie wyprowadzić mnie z równowagi. Moja sympatia kierowana względem kreacji postaci nie ucierpiała i ma się dobrze. Co więc w przypadku jakości treści kontynuacji?

JAKA JEST TA CZĘŚĆ? SPOKOJNIEJSZA.
Lekkie pióro autorki i wiarygodne dialogi sprawiają, że odkrywanie kolejnych kart staje się relaksem. Druga część jest jednak wyraźnie mniej spektakularna, nie tak porywająca jak poprzedniczka, bardziej stonowana i spokojna, ale nie powiedziałaby, że nudna. Momentami robi się słodko, mogłabym i policzyć na palcach kilka naciąganych sytuacji. Już sam fakt, że Cole to niespodziewanie uniwersyteckie bożyszcze wszystkich kobiet, stawia wiarygodność tej historii pod delikatnym znakiem zapytania. Myślę jednak, że Ci, którzy zaangażowali się w poprzednią część, tę również ukończą usatysfakcjonowani. Może nie w stu procentach, ale po części na pewno.

CÓŻ TAKIEGO BĘDZIE W TRZECIM TOMIE?
Jestem bardzo ciekawa cóż takiego wymyśli autorka w kolejnej części, skoro historia Tessy i Cole’a mogłaby spokojnie zakończyć się już na drugim tomie. Trochę obawiam się przeciąganej na siły fabuły, ale kto wie. Lubię być zaskakiwana, a już na pewno przez powieści. Więc po cichu liczę na to, że może Blair Holden uda się stworzyć coś, czego zupełnie się nie spodziewałam.


PODSUMOWANIE
Jeśli pierwszej części Bad Boy’s Girl dałabym siódemkę, ta dostałaby mocne, ale sześć. Dlaczego? To wyjaśniłam już powyżej. Książka nie porywa tak, jak pierwszy tom (co w przypadku powieści tego gatunku jakoś szczególnie mnie nie zdziwiło), niemniej jednak jest dobrą kontynuacją, która zagorzałych fanów „jedynki” wprowadzi w pozytywny nastrój i świat studenckiego szaleństwa.

wydawnictwo: Jaguar
kategoria: New Adult, powieść młodzieżowa
ilość stron: 317
data wydania: kwiecień 2018

Seria Bad Boy’s Girl: TOM 1 // TOM 2

Za książkę bardzo serdecznie dziękuję wydawnictwu Jaguar.  

14 komentarzy:

  1. Też nie lubię przeciągania serii na siłę. Na tę akurat nie mam ochoty, dlatego nie będę po nią sięgać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest zła, ale w drugim tomie powiedziano już chyba wszystko. Czasami mam wrażenie, że może lepiej mniej zarobić, a zyskać na dobrej reputacji, niż ciągnąć historię na siłę - i przy tym stracić w oczach czytelników. Ale kto wie, że autorka ma jeszcze coś ciekawego do powiedzenia.

      Usuń
  2. Sama nie wiem, czy przeczytam. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To lekka powieść, choć trochę obawiam się trzeciego tomu, tego, że będzie to historia ciągnięta na siłę. Zobaczymy.

      Usuń
  3. Mnie ta seria nie przyciąga, zresztą nie mam ochoty zaczynać od pierwszego tomu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze rozpisana historia, ale nieoryginalna. Więc zbyt wiele nie stracisz, jeśli zdecydujesz się z niej zrezygnować.

      Usuń
  4. Sympatyczna seria, jestem ciekawa jaki będzie jej finał ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, choć mam obawy względem trzeciego tomu. Trochę się obawiam, że będzie to naciągana kontynuacja.

      Usuń
  5. Trafiłem do Ciebie od Wioli. Wiem, że piszesz i wydajesz, gratuluję. Ja sam tworzę paranormal romance, aktualnie czekam na decyzję jednego z wydawnictw. Zapraszam na Imperium Lektur 2, blog wskrzesiłem niedawno. Pozdrawiam nocnie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i trzymam kciuki! Ja też właśnie jestem w trakcie dogadywania się w sprawie mojej drugiej książki :)
      Jestem bardzo ciekawa, cóż takiego udało Ci się stworzyć. Uwielbiam paranormal romance, więc chętnie przeczytam Twoją książkę!

      Usuń
  6. Och nie, tym razem odpuszczam. Takie książki zwykle mnie nudzą, a już naciągane kontynuacje to w ogóle nie mój klimat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie nie będę na siłę zachęcać. Seria nie jest zła, jest przyjemna - ale niestety brak jej oryginalności.

      Usuń
  7. Poczekam na tom trzeci i podejmę ostateczna decyzję, czy zaczynać czytanie

    OdpowiedzUsuń
  8. Z czytaniem czekam na całą serię, akurat uda mi się uzbierać wszystkie części. Na szczęście pierwszą już mam. Trochę te książki kojarzą mi się z serią "After" i obawiam się tego przeciągania historii w nieskończoność. Nie zniechęca mnie to jednak, bo mimo wszystko jeśli autorka ma dobry styl i mnie zaciekawi, to nawet przeciąganą historię będę czytać z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...