środa, 6 września 2017

"Moja dusza pachnie Tobą" - Aleksandra Steć. O miłości słów kilka.


„Zachłanność mojej duszy nie zna granic – chcę Ciebie coraz więcej.”

Pomimo tego, że miłość towarzyszy człowiekowi od wieków, a na pozór każdy zdaje sobie sprawę z tego, czym jest, nie tak łatwo ją opisać, a już na pewno niełatwo przekazać słowem potęgę jej znaczenia. Są tacy, którzy mówią o niej prosto, tacy, którzy próbują spowić ją aurą górnolotnych epitetów. Aleksandra Steć pisze o miłości trafnie, emocjonująco, ale i przystępnie, więc jeśli macie ochotę na zbiór złotych myśli, zapraszam na recenzję książki „Moja dusza pachnie Tobą”.

CO TO ZA KSIĄŻKA?
Króciutkie, dłuższe, jedno- lub kilku-zdaniowe cytaty przybierające formę głębokich przemyśleń ujętych w prosty i zarazem urzekający sposób. Czasami brzmiące jak ciche wyznanie serca, tego przepełnionego spełnieniem, ale i tego stęsknionego. O życiu, o świecie, o ludzkich pragnieniach i przede wszystkim o miłości. Głównie dla romantyczek, by mogły napawać się melodyjnym dźwiękiem wyznań, ale i dla tych zimnych, by miały szansę odnaleźć w sobie pokłady wrażliwości.

ZAWSZE AKTUALNA
Aleksandra Steć nacechowała swój zbiór cytatów i złotych myśli sporą dawką kobiecości. Przemycając w nie żeńską perspektywę sprawiła, że „Moja dusza pachnie Tobą” to w większej mierze publikacja dla pań, chociaż niektóre z utworów miałyby szansę dopasowania się także w świat mężczyzn. Nie ukrywam, że taka forma literacka to dla mnie ostatnio rzadkość i nie sądzę, by w dobie dzisiejszej technologii, złaknieni ponadprzeciętnych wrażeń ludzie często sięgali po publikacje jakże dalekie od przeładowanych akcją powieści. A jednak chwilami warto się zatrzymać, znaleźć spokojny kąt i podumać nad tym, co w istocie najważniejsze. Bo przecież Aleksandra Steć nie serwuje fikcji, a jedynie otwiera oczy na otaczające nas wartości.

„Prawdopodobnie można wymazać człowieka z przeszłości, ale przeszłość z człowieka – nigdy.”

OD STRONY TECHNICZNEJ
Od strony technicznej, książeczka została podzielona na cztery części, których tytuły, swoją drogą poetycko brzmiące, podpowiadają czego za każdym razem możemy się spodziewać. Mamy więc kolejno:
- „Przesiąknięta jestem Tobą na wskroś” dla szczęśliwie zakochanych,
- „Życie ma smak dawnych pocałunków” dla tych rozpamiętujących utraconą miłość,
- „Świat cierpi na deficyt miłości” oraz „Kobiecość najsłodszą z broni”.

PODSUMOWANIE
Niejednokrotnie szukamy pięknie wypowiedzianych słów pośród twórczości znanych pisarzy, by móc dopasować je do konkretnego wpisu, zdjęcia, pamiętnika. Myślę, że „Moja dusza pachnie Tobą” oferuje tak szeroką paletę sentencji, że jedynym problemem pozostanie to, którą - spośród tak wielu niesamowitych - wybrać. Przemyślane, mądre, osobiste, choć pozwalające każdej kobiecie odnaleźć w nich siebie. Bez przesadnego patosu i pompatycznego tonu, dalekie od trywialnych deklaracji. Wypośrodkowane, bo niosące przekaz i emocje. Nie spodziewałam się, że zbiór myśli może dostarczyć mi tylu pozytywnych wrażeń.

wydawnictwo: Drukarnia FastGraw
ilość stron: 148
data wydania: luty 2017


Za książkę bardzo serdecznie dziękuję Autorce.

15 komentarzy:

  1. Słyszałam już o tej książce. Jak będę miała ochotę na poezję to na pewno poczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rzadko sięgam po takie książki, ale ta zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie.

      Usuń
  2. Wspaniały zbiór, wspaniałych myśli! :)
    ___
    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Przemyślane słowa, mądre, ładnie brzmiące, a zarazem proste. Polecam.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Polecam. Sama rzadko sięgam po książki tego gatunku, ale ta zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Przyznam się, że sama od siebie nie sięgnęłabym po tą książkę. Ale nie żałuję, że przystałam na propozycję autorki, bo zafundowała mi świeżą przygodę u boku pięknego słowa.

      Usuń
  5. Dosłownie tak jak napisane w recenzji ''Złote Myśli''. Pamiętnik . Kojarzy mnie się z czasami szkoły podstawowej - czyli najpiękniejszymi chwilami . Wspaniała i wyjątkowa książka , pozostawiająca trwałą pamięć i ślad w moim życiu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że książka zrobiła na Tobie takie wrażenie. Miałam tak samo.

      Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Już drugi raz ją dziś widzę. Wydaje się byc idealną opcją na prezent dla bliskiej osoby, ktora nie koniecznie lubi zaczytywać sie w powieściach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak - to świetny prezent nie tylko dla fanów książek. Każdy znajdzie w tym pięknym zbiorze myśli coś dla siebie. Polecam i Tobie. Ja, choć rzadko sięgam po literaturę tego gatunku, jestem pod wrażeniem.

      Usuń
  7. Złote myśli, które mają szanse dotrzeć do każdego, zapowiada się interesująco. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Na facebookowej stronie autorki można się z nią skontaktować i ona sama sprzedaje swoje książki. Więcej tutaj: https://www.facebook.com/mojaduszapachnietoba/posts/1863451157266173:0 .
      Pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...