poniedziałek, 14 września 2020

"Wybaczenie" - Agnieszka Lingas-Łoniewska.
Poturbowani na drodze do szczęścia.


Jakiś czas temu miałam okazję po raz pierwszy stanąć oko w oko z wcale nie nową, choć wznowioną serią Łatwopalni autorstwa Agnieszki Lingas-Łoniewskiej. Dwa tomy wydane pod szyldem Burda Książki uświadomiły mi, że to nie wszystko. Kropką nad „i” okazał się finał noszący tytuł „Wybaczenie”, który jednak z kolei możecie znaleźć w ofercie wydawnictwa Novae Res. Skomplikowane? Bez obaw. Okładki świetnie do siebie pasują i całość wydaje się być idealnie dograna. Widać, że sprawę nadzorowało jedno studio graficzne. Co zatem możecie odnaleźć na kartach niniejszej książki? O tym chciałam Wam dzisiaj co nieco opowiedzieć.

ZARYS FABUŁY
Zaczęło się od Jarka i Moniki, którzy chyba wreszcie odnaleźli swoją właściwą, życiową ścieżkę. Teraz nadszedł czas na Sylwię i Berniego oraz Dorotę i Grzegorza. Bo przecież nowe związki skonfrontowane z bolesną przeszłością muszą pokonać trudną drogę, która niekoniecznie zaowocuje satysfakcjonującą metą. Czymże jest jednak miłość bez ryzyka?

Sylwia przechodzi właśnie przez sprawę rozwodową uświadamiając sobie, że przez długi czas była żoną alkoholika wymagającego pomocy. Berni nadrabia stracony czas z krnąbrną nastolatką, która zaskakująco pojawiła się w jego codzienności mając już zostać na stałe. Grzegorz wciąż nie może opamiętać się po sytuacji z byłą partnerką i choć ma świadomość tego, że poważnie zbłądziła, stara się jej pomóc. A Dorota? Policjantka skrywa pod mundurem odwagi własne słabości. W końcu prywatne życie i przeszłość dały jej popalić. Czy przebyte doświadczenia pozwolą im otworzyć się na szczęście? Czy w trudnej sytuacji zdecydują się na ryzyko?

TRZY PARY, KILKA MIŁOŚCI
W pierwszym tomie serii prym wiódł wątek uczucia pewnego motocyklisty i jego wybranki serca, Moniki. Tym razem autorka zdecydowała się pozostawić tą parę w cieniu, by na siłę nie rozwlekać ich historii i pozwolić dojść do głosu losom ich znajomych. Tym samym na pierwszym planie pojawiają się ludzie mocno poturbowani przez przeszłość, skonfrontowani z jej konsekwencjami i postawieni w zupełnie niecodziennych sytuacjach. A że dramatami mogliby obdzielić pokaźne grono osób, nadszedł czas na prostowanie skomplikowanych spraw. Berni wie, jak kochać, ale nie ma pojęcia jak zachować się w obliczu nowego wyzwania, jakim jest ojcostwo. Czy pogodzi rolę taty z rolą bycia partnerem? Sylwia, która powoli dochodzi do siebie, nie jest jedną z tych, które wycofują się obracając plecami. Wręcz przeciwnie, postanawia zawalczyć i pokazać dobry kierunek. Tym razem dość wyraźnie dają o sobie znać Grzegorz i Dorota, a właściwie to, co ich spotkało. To wokół nich skupia się najbardziej dynamiczna akcja.


MIŁOŚĆ I DRAMATY
Jak już możecie się domyślić, książka Agnieszki Lingas-Łoniewskiej porusza tematy nieskupione wyłącznie wokół słodkiej miłości. Są rozmaite oblicza uczuć, łącznie z nieudanymi relacjami, które potrafią skomplikować życie. Oprócz ciepłych wyznań i nienaciąganych namiętności pojawia się temat uzależnienia od alkoholu, motyw rozbitej rodziny, samobójczej próby i samotnego rodzicielstwa. Są wrogowie ukryci pod postacią nie tylko zjawisk, ale i ludzi, w wyniku czego wydarzenia następują po sobie dość szybko, bazując na dialogach, na pewno nie zaś rozległych opisach.

PODSUMOWANIE
Jako że książka jest splotem losów postaci, które zostały wprowadzone już w poprzednich tomach, na pewno nie radzę sięgać po nią bez znajomości pierwszej i drugiej części. Kontynuacje, zwłaszcza takie, wymagają zapoznania się z całością. Zatem jeśli macie ochotę na romans, a właściwie powieść obyczajową nieskupioną wyłącznie na jednych bohaterach, na powieść życiową, niedługą choć dostarczającą wrażeń, polecam całą trylogię.

wydawnictwo: Novae Res
cykl: Łatwopalni (tom 3)
kategoria: romans/powieść obyczajowa
ilość stron: 222
data wydania: 21 sierpnia 2020

Trylogia Łatwopalni: Łatwopalni // Przebudzenie // Wybaczenie

Za książkę bardzo serdecznie dziękuję wydawnictwu Novae Res.

5 komentarzy:

  1. Dawno temu czytałam pierwszą część tego cyklu i bardzo mi się podobała, ale chcę ją sobie przypomnieć i przeczytać kolejne części.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam dwóch poprzednich tomów, więc na razie nie mam co myśleć o tej książce.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę w końcu dotrzeć do całej serii.

    OdpowiedzUsuń
  4. Całkowicie ufałem doktorowi ADELEKE od czasu, gdy rozmawiałem z nim w okresie, gdy mój narzeczony opuścił mnie po 5 latach naszego związku, rozpoczął pracę nad zaklęciami na moim narzeczonym i dał mi tyle zapewnienia i gwarantował, że jedzie aby mój narzeczony stanął na nogi w ciągu zaledwie 24 godzin od rzucenia zaklęcia. Byłem tak pewny swojej pracy i tak jak powiedział na początku, mój narzeczony w końcu do mnie wrócił, tak, wrócił z całym sercem, Miłością, troską, emocjami i kwiatami, i teraz jest lepiej. Bez wahania poleciłbym tego potężnego rzucającego zaklęcia każdemu, kto potrzebuje pomocy .. kontakt: Dr ADELEKE na WhatsApp +27740386124 lub e-mail; aoba5019@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...