środa, 15 listopada 2017

"Jesteś moim zawsze" - M. Leighton.
Naucz się cieszyć tym, co masz. Doceń życie.


„Wielka ironia. Życie zatoczyło krąg, gdy ma zostać odebrane…”

Jakiś czas temu natknęłam się na opinię pewnej blogerki, która zarzuciła wydawnictwu Filia wydawanie samych smutnych historii. Jest w tym wszystkim jakieś ziarnko prawdy i przypomniałam sobie o tym właśnie teraz, kiedy zamknęłam ostatnią stronę książki „Jesteś moim zawsze” M. Leighton. Opowieść o miłości, której nie jest w stanie pokonać nawet śmierć. Książka o walce i nadziei, która może wyznaczyć życiu nowy sens. Jesteście gotowi na piękną, ale trudną fabułę?

ZARYS FABUŁY
Lena i Nate wyjeżdżają w podróż marzeń. On zwolnił się z pracy, by móc cieszyć się szczęściem czerpanym u boku ukochanej żony. To wzorcowe małżeństwo darzy się nawzajem nieograniczonymi pokładami miłości. I wszystko byłoby cudowne, gdyby nie jedno „ale”. Gdyby nie czas, a tego pozostało im już niewiele. Czy w obliczu nieuchronnego bólu nadzieja ma jakiś sens? Czy warto walczyć, kiedy jest się na przegranej pozycji? A może… Może właśnie wtedy walka ma prawdziwe znaczenie?

JAK KSIĄŻKA NA MNIE WPŁYNĘŁA?
Ufff… Niełatwo napisać cokolwiek, kiedy szklane od łez oczy rozmazują obraz. Tak, tak… Macie przed sobą książkę, która wywołuje emocje ograniczające się nie tylko do naszego wnętrza. Tych nie w sposób okiełznać i zachować dla siebie. Nimi trzeba się podzielić. Stąd, kiedy skończę pisać, obudzę moją rodzinkę i powiem im, jak bardzo ich kocham. Ale przejdźmy do rzeczy.

LENA I NATE, CZYLI BOHATEROWIE PRZEZ DUŻE „B”
Lena, bohaterka tej powieści jak i główny narrator, to dojrzała, niezwykle silna i odważna kobieta. Na pozór zwykła osoba dokonuje czynu heroicznego i to w chwili, kiedy mało kto zdecydowałby się w nią uwierzyć. To nie tylko niewymownie wiarygodna postać, ale także wzorzec, który znalazł miejsce w moim prawdziwym świecie i na pewno długo go nie opuści. Sprawa nie wygląda inaczej w przypadku Nate’a, jej męża, który od czasu do czasu również przejmuje stery pierwszoosobowej narracji. Człowiek dźwigający na swoich barkach ciężar, od którego większość z nas po prostu by się ugięła. Opiekuńczy, zabawny, wciąż potrafiący wzbudzić pożądanie.

NIEBANALNA, WARTOŚCIOWA
Jak już zapowiedziałam, to nie jest lekka powieść. Ci, którzy od książki oczekują relaksu i odprężenia, już z góry mogą ją sobie odpuścić. Autorka w historię pięknej miłości wplata bowiem niezwykle groźnego wroga i nie jest to zdrada czy nie są ludzkie winy. W tej fabule nie ma miejsca na takie błahostki, nie ma miejsca na banał. Trudno przełknąć taką treść, a jednak warto się z nią zmierzyć. Bo co dziwne, rodzi się w niej nadzieja, która najwyraźniej nie da się stłamsić nawet najtrudniejszej sytuacji - pod warunkiem, że ktoś będzie jej mocno pragnął.

Akcja powieści nie jest nastawiona na zaskakiwanie czytelnika. Autorka już na samym początku nadaje jej rym, który przez długi czas utrzymuje się wprawiając w nastrój melancholii, ale i pobudzenia. Warto dać jej szansę i pozwolić sobie na szersze otwarcie oczu, by w końcu choć na chwilę dostrzec to, co tak naprawdę ważne. Mało która historia śle tak głęboki morał.

PODSUMOWANIE
Teraz świetliki nabiorą w moim życiu nowego znaczenia. Teraz zacznę bardziej doceniać to, co zostało mi dane. Jak długo? Nie wiem, bo los bywa nieprzewidywalny. Wiem jednak, że ta książka pozostanie w moim umyśle przez lata. Polecam ją Wam szczerze, jeśli oczywiście jesteście gotowi na trudny, ale prawdziwy scenariusz skropiony słonym smakiem łez.

wydawnictwo: Filia
kategoria: historia o miłości, dramat
ilość stron: 330
data wydania: październik 2017


Tę książkę oraz inne nowości zajdziecie na stronie TaniaKsiazka.pl, w księgarni internetowej, która przeznaczyła niniejszy egzemplarz do recenzji. Serdecznie dziękuję!
 http://www.taniaksiazka.pl/?gclid=Cj0KEQjwxLC9BRDb1dP8o7Op68IBEiQAwWggQK7uO9nwi78H8UiN-oiDXmNZtTo-o5oGy4Y8kAB1hScaAmsd8P8HAQ&gclsrc=aw.ds

24 komentarze:

  1. Widać, że książka poruszyła Cię do glebi. Twoje emocje czuję się w każdym napisanym słowie. Dziękuję za tak prawdziwą i wspaniałą recenzję.;)
    Książkę bardzo, bardzo chcę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie mnie poruszyła. To jedna z tych lektur, które skłaniają do głębokich refleksji nad własnym życiem. Szczerze Ci ją polecam, chociaż to niełatwa historia.

      Usuń
  2. Troszkę uśmiechnęłam się, czytając pierwszy akapit dotyczący zarzutów w kierunku wydawnictwa - nieco mnie to rozśmieszyło. Lubię książki tego wydawnictwa i czytam ich sporo - owszem, jedne są smutne, a inne wręcz przeciwnie, zatem chyba ktoś przesadził. Teraz właśnie czytam "Gusa", ale pewnie za jakiś czas sięgnę po ten tytuł. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam książki tego wydawnictwa. Od czasu do czasu napotykam tam historie z gorzkim posmakiem, ale jest także wiele pozytywnych lektur jak chociażby powieści pani C. Cherry :) Swoją drogą, poluję teraz na jej najnowszą książkę.Całkowicie się więc z Tobą zgadzam.

      Co do książki "Jesteś moim zawsze", polecam. Choć to trudna historia.

      Usuń
  3. Bardzo lubię poruszające książki, więc myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać. Zapiszę sobie tytuł. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz wzruszające treści, ta może Ci się spodobać. Polecam ją szczerze, choć to jedna z tych lektur, które do końca niosą posmak goryczy.

      Usuń
  4. Lubie książki tego wydawnictwa! :) A ta wydaje mi się, że również przypadnie mi do gustu. Z chęcią sięgnę w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam szczerze, choć to naprawdę trudna historia. Z gorzkim posmakiem aż do samego końca. Niemniej mnie mocno poruszyła i jestem wdzięczna, że mogłam ją poznać.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Rozumem Cię doskonale. Do takiej książki trzeba należycie podejść. Ja też nie byłam na nią do końca gotowa, ale nie żałuję, że dałam jej szansę.

      Usuń
  6. Lubię książki tego wydawnictwa, pewnie i ta by mi się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydawnictwa Filia nie stawia na banał, ale zawsze serwuje jakieś konkretne fabuły. Też uwielbiam ich książki. A tę powieść polecam w szczególności - choć to niełatwa historia.

      Usuń
  7. Uwielbiam takie książki, a okładka jest cudowna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo poruszająca, piękna, ale naprawdę niełatwa książka. Trzeba się do niej odpowiednio nastawić, ale warto ją przeczytać.

      Usuń
  8. Czytałam "Pocketful of Sand" autorki, która bardzo mi się podobała (mam nadzieję, że też zostanie wydana). Dlatego też wiem, że autorka potrafi dobrze i emocjonalnie pisać. "Jesteś moim zawsze" przeczytam na pewno, ale nie w najbliższym czasie. Nie wiem czy to "przejedzenie" tematem, czy w tym akurat okresie nie mam ochoty na takie książki, ale choroby i śmierć staram się unikać. I to fakt, Filia wydaje smutną literaturę kobiecą, ale za to piękną i emocjonalną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam pojęcia o istnieniu książki, o której wspominasz, ale skoro jest dobra, także chciałam jej u nas w Polsce. Z resztą po "Jesteś moim zawsze" chętnie dałabym autorce kolejne szanse na wykazanie się. Książkę Ci polecam, ale rozumiem, że nie masz teraz ochoty na taki temat. Sama nieczęsto decyduję się na tak trudne powieści.

      Usuń
  9. Wbiłaś mnie ta recenzją w fotel - wrzucam książkę w tej oto chwili do koszyka bo muszę ją przeczytać! Słyszałam trochę negatywnych opinii na temat tej książki ale każdy ma inny gust i zawsze trzeba przekonać się samemu.

    booklicity.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zachęciłam. Książka nie jest prosta, za to bardzo, bardzo emocjonalna. Nie każdy lubi takie klimaty, a ja sama często ich unikam. Ale mocno się przy niej wzruszyłam i spojrzałam na swoje życie z innej strony. Dlatego postanowiłam polecić ten tytuł innym. Jestem bardzo ciekawa Twojej opinii.

      Usuń
  10. Wspaniała recenzja. Zachęciłaś mnie do zapoznania się z tą lekturą. Lubię takie powieści, które wzbudzają emocje, dają jakieś przesłanie. Coś czuję, że na pewno mi się spodoba i zapewne trochę się powzruszam. Zapisuję sobie ten tytuł, będę go szukać w bibliotece za jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta zdecydowanie daje przesłanie i wzrusza. Trzeba się do niej odpowiednio przygotować, bo to niełatwa historia i smutna - do samego końca. Niemniej jednak warto dać jej szansę.

      Usuń
  11. Widać, że książka wywarła na Tobie bardzo duże wrażenie i to mnie przekonuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wywarła i to jeszcze jakie! To smutna i gorzka historia,ale na swój sposób piękna. Stąd naprawdę ją polecam.

      Usuń
  12. Na taką niebanalną i wartościową książkę zwasze znajdę czas. A Twoja rekomendacja sprawiła że na pewno ją przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  13. Koniecznie muszę przeczytać! Dobrze, że polecasz, bo wcześniej nawet o tej książce nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...