piątek, 22 marca 2019

"Siedem śmierci Evelyn Hardcastle" - Stuart Turton.
Na tropie zabójcy w ośmiu wcieleniach.


Zaproszenia zwykle pakowane są w jasne, przyjemne dla oka koperty. To dotarło do mnie przyodziane w czarny jak smoła papier.  Nie mogło być jednak inaczej. Jego treść przecież dalece odbiega od zwyczajnych propozycji uczestnictwa w rodzinnych uroczystościach. Zostałam zaproszona na przerażający spektakl śmierci, w którym przyjdzie mi odgrywać jedną z istotniejszych ról. Będę musiała odkryć, kto jest zabójcą Evelyn. Wtedy pozwolą mi odejść. Z taką niezwykłą propozycją wyszło mi naprzeciw wydawnictwo Albatros, które dołączyło wspomniane zaproszenie do książki „Siedem śmierci Evelyn Hardcastle”. Jedno było pewne. Zapowiadała się budząca dreszczyk emocji, mroczna przygoda.


ZARYS FABUŁY
Wyznaczony dzień i wyznaczona godzina. Zabójstwa zazwyczaj są dokonywane niespodziewanie i znienacka. Tutaj sprawa wygląda nieco inaczej. Aiden Bishop ma osiem dni, by rozwikłać zagadkę mordercy. Sęk w tym, że każdego dnia budzi się w innym wcieleniu. Różne osobowości, różne wykonywane profesje czy statusy majątkowe. Która okaże się skuteczna? Posiadłość Blackheath House pozwoli odejść tylko wtedy, kiedy dojdzie do zdemaskowania zabójcy. To niebezpieczna gra, która właśnie się rozpoczęła.

OSIEM WCIELEŃ
Ciężko jednym słowem opisać bohatera, który co dzień budzi się w innym wcieleniu. Taki właśnie jest Aiden Bishop, człowiek zagadka, a zarazem mężczyzna, który staje oko w oko z trudną do rozsupłania tajemnicą. Jest jak w klatce, z której nie da się wyjść nie znalazłszy klucza. Rozpoczyna zatem trudny wyścig z czasem, otoczony ludźmi, którzy niekoniecznie mają dobre intencje. Nigdy nie wiadomo komu może zaufać, kto mu pomoże, a kto okaże się wrogiem. Osiem żyć, trochę jak reinkarnacja. Czytelnik mierzy się więc nie tylko z motywem wytropienia sprawcy, ale także dość specyficzną postacią samego Bishopa.


PIĘTRZĄCE SIĘ ZAGADKI
Jak na powieść z zupełnie niesztampową i bardzo enigmatyczną fabułą, na sam początek wkrada się szczypta chaosu i morze dezorientacji. W późniejszym etapie, choć książka nabiera swego rodzaju powtarzalnego zarysu, wcale nie jest przewidywalnie i monotonnie. Kolejne wydarzenia doprawdy pozostawiają z szeroko opadniętą szczęką, nie brak zwrotów, ale i zachęty do samodzielnego interpretowania poszczególnych elementów akcji. Podobało mi się to, że u boku głównego bohatera mogłam sama zabawić się w detektywa, choć autor książki nie dał mi zbyt wielu szans. Zdecydowanie cały czas czułam nad sobą przewagę przeciwnika. Nie trudno więc się domyślić, że z ogromnym apetytem wypatrywałam finału, a i ten mnie nie zawiódł. Pomimo tego, że nieco nadszarpnął moje pełne zaufanie co do wiarygodności treści.


Wysoko zawiesił poprzeczkę autor kreując tak niebanalny pomysł. Sztuką jest pociągnąć tak pogmatwane wątki, co może grozić brakiem logiki. Tutaj jednak wszystkie elementy układanki zostały złożone w jeden pełen obraz. Kto jest mordercą? Kim jest kobieta towarzysząca głównemu bohaterowi? I czy Aiden w końcu odkryje prawdę, która pomoże mu się uwolnić?


KSIĄŻKA Z KLIMATEM
Podoba mi się klimat powieści, kryminał, dreszczyk emocji i nutka nierealności. Piętrzące się napięcie, wiele wskazówek, także tych mylnych, swoista przygoda pośród przyjaciół i wrogów – gra, której jednak cena wydaje się bardzo wysoka. W tym roku nie czytałam jeszcze tak oryginalnej książki. Autor faktycznie zafundował mi ogromny powiew świeżości. Nie jest to do końca mój ulubiony gatunek, a jednak nie żałuję, że dałam się skusić. Pomiędzy romansami taka wielobarwna i enigmatyczna lektura okazała się strzałem w dziesiątkę.

wydawnictwo: Albatros
kategoria: kryminał/thriller
ilość stron: 540
data wydania: luty 2019

Za książkę bardzo serdecznie dziękuję wydawnictwu Albatros.

17 komentarzy:

  1. Super promocja książki! Chętnie ją przeczytam, bo moje klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi zachęcająco, lubię oryginalne powieści :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam czytać kryminały i próbować rozwiązywać zawarte w nich zagadki. To zdecydowanie książka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zachecheciłaś mnie do przeczytania tej książki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooo ta nutka nierealności mnie bardzo zachęca.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaciekawiłaś mnie tą książką :D Pozdrawiam oraz dziękuję za odwiedziny ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Może kiedyś się skuszę. :)

    Pozdrawiam serdecznie ♥♥
    Nie oceniam po okładkach

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam już tę książkę w planach czytelniczych, zaintrygował mnie bowiem jej opis i spodobała się jej okładka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Koniecznie muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  10. O proszę, a ja myślałam, że okaże się mało wciągająca :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przez ilość pozytywnych opinii jestem jej strasznie ciekawa, ale też sama fabuła wydaje się być bardzo intrygująca. Boję się, że trochę się pogubię w tych bohaterach, ale i tak chcę przeczytać, planuję w przyszłym miesiącu po wypłacie sobie kupić. :D
    No i to piękne wydanie. *-*

    OdpowiedzUsuń
  12. Zaciekawiłaś mnie bardzo! Uwielbiam książki klimatyczne, które wzbudzają dreszczyk emocji! Chyba już wiem na co wydam swoją kartę prezentową do Empika :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Zdecydowanie, absolutnie muszę przeczytać! Tak wiele pozytywnych opinii, aż się prosi o sprawdzenie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak tak tak <3
    To coś dla mnie, uwielbiam odprężenie w cieniu dobrej kryminalnej zagadki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ostatnio często gdzieś trafiam na tę książkę. Może to znak, że powinnam po nią sięgnąć. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapowiada się świetnie, mrocznie i intrygująco - muszę przeczytać

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...