wtorek, 20 marca 2018

"Begin Again" - Mona Kasten.
Co się stanie, kiedy złamią zasady?



„- Jeszcze nie wiesz, jakie obowiązują zasady […] Nie ma mowy, żebyśmy wylądowali w jednym łóżku, więc nie łudź się, że do czegoś dojdzie, jasne?”

Fakt, że Anna Todd napisała rekomendację na okładkę książki „Begin Again” być może nie dla wszystkich okaże się zachętą. Rozciągnięta na kilka tomów historia Tessy i Hardina potrafiła porządnie wymęczyć, tymczasem już zapowiadam, że Mona Kasten zrezygnowała z koncepcji powieści przypominającej niekończącą się Modę na sukces i losy swoich bohaterów ujęła w jednej części ciekawie zapowiadającej się serii. Jeśli jesteście zainteresowani tematem, zapraszam na recenzję kolejnego, wartego kilku minut uwagi tytułu wpisującego się w szeregi nurtu New Adult.

ZARYS FABUŁY
Allie ucieka przez traumą wyniesioną z rodzinnego domu, marząc o tym, by zniknąć z zasięgu toksycznej matki. Rozpoczęcie studiów staje się ku temu najlepszą okazją. Niestety nie wszystko wydaje się takie proste, a już na pewno nie kwestia znalezienia mieszkania. Decydując się na ostateczne i jedyne rozwiązanie, dziewczyna godzi się na towarzystwo aroganckiego, choć przystojnego Kadena, który już na samym początku przedstawia jej swoje trzy zasady.

Co kryje się za surową postawą chłopaka? Czy Allie uda się przebić przez mur, który Kaden wokół siebie buduje? Co się stanie, jeśli żelazne zasady zaczną się kruszyć? Ta znajomość rozpoczyna się niefartem. Jak się zakończy?

MAGIA TKWI W …
„Begin Again” to nie jest książka, o której można byłoby mówić godzinami. Oparta na całkiem schematycznym scenariuszu mogłaby zostać opowiedziana w zaledwie kilku zdaniach. I w tym momencie możecie pomyśleć, że nie zrobiła na mnie dobrego wrażenia, prawda? Nic bardziej mylnego. Pomimo tego, że sporo da się tutaj przewidzieć, u boku Allie i Kadena bawiłam się całkiem dobrze. A cała magia książki tkwi właśnie w kreacji bohaterów, których naprawdę można polubić.

KIM BYLI? KIM SĄ?
Ona była dziewczyną z pozornie dobrego domu. Dlaczego pozornie? Otóż nikt bez przyczyny nie ucieka od rodziny ograniczając kontakt z bliskimi do minimum. Przyjacielska, odważna, niepopadająca w skrajności, choć mająca swoje momenty słabości Allie to taka osobowość, która u wielu czytelniczek ma okazję zyskać sympatię. Z kolei gburowaty Kaden, choć w pewnej chwili sprawiał wrażenie nieco przesadzającego z chowanymi urazami przeszłości, okazał się mieć ku temu prawdziwy powód. Wiarygodne, intrygujące dialogi i wyraziści, nieirytujący bohaterowie drugoplanowi nasuwają mi na myśl jeden wniosek – nie mam się do czego doczepić. Pomimo tego, że książka okazała się całkiem przewidywalna, autorka tak pokierowała słowem, że schematy przestały mi przeszkadzać.

CZYTALIŚCIE OFF-CAMPUS?
Nie trudno się domyślić, że to podrygi miłości stoją tutaj na pierwszym planie. Jest stonowana namiętność, przyjaźń, rozmaite relacje międzyludzkie wywołujące uśmiech, ale też ściskające za serce. Są dramaty przeszłości, niekoniecznie przejaskrawione, zaś dobrze wpisujące się w całą koncepcję treści. W tle studenckie życie, nowe znajomości i starzy, niezawodni kumple. Myślę, że jeśli kogoś przekonał cykl Ellie Kennedy Off- Campus- będzie w stanie odnaleźć się w klimatach serwowanych przez Monę Kasten.

CO W DRUGIEJ CZĘŚCI?
Jestem ciekawa czy kolejny tom cyklu, tym razem z historią innej pary – Dawn i Spencera, dostarczy mi równie pozytywnych wrażeń. Może „Begin Again” nie okazała się głęboką i ekstremalnie poruszającą lekturą, ale myślę że to warta do odhaczenia na swojej liście książka dla wszystkich wielbicielek nurtu New Adult i fanek niegrzecznych chłopców. Ja u ich boku bawiłam się znakomicie. To była naprawdę przyjemna przygoda i życzyłabym sobie takich więcej.

wydawnictwo: Jaguar
kategoria: New Adult
ilość stron: 351
data wydania: luty 2018

 

Za książkę bardzo serdecznie dziękuję wydawnictwu Jaguar.  
 

16 komentarzy:

  1. No trochę mi namieszałaś :) Najpierw, że typowa książka wręcz schematyczna, a tu proszę takie miłe zaskoczenie. Ważne, że dobrze się bawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe :) Nie oszukuję - piszę, jak jest. Książka jest schematyczna, ale ma tak dobrze wykreowanych bohaterów, że jej przewidywalny ton w ogóle mi nie przeszkadzał.

      Usuń
  2. Nie spodziewałam się takiej książki! Przewijała mi się wielokrotnie chociażby na instagramie, ale uznałam że skoro wydał ją Jaguar, to najpewniej będzie to powieść dla młodzieży, a nie New Adult. Jestem mocno zaintrygowana, tym bardziej że lubię te klimaty i uwielbiam serię Off-Campus :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz "Off-Campus", możesz spodziewać się równie dobrych wrażeń :) Mi styl autorki bardzo przypadł do gust. Wszystko wypadło wiarygodnie.

      Usuń
  3. Ciekawie wykreowani bohaterowie to duży plus i myślę, że książka może mi się spodobać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie bohaterowie to największy atut tej powieści :) Naprawdę dobrze bawiłam się przy ich boku.

      Usuń
  4. Wiele dobrego o tej książce czytałam i już czeka w mojej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest schematyczna, ale ma tak świetnych, młodych bohaterów, że przewidywalny tom przestał mi przeszkadzać. Ja bawiłam się przy niej bardzo dobrze.

      Usuń
  5. Mam wrażenie, że to taka lekka i przyjemna lektura, a dobrze czasem po takie sięgnąć, dla zwykłego relaksu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak. Nie można spodziewać się po niej głębi wrażeń, ale za to jak najbardziej dobrej zabawy.

      Usuń
  6. Nie jestem jakąś super fanką new adult ale lubię czasami poczytać coś w tym klimacie i sama nie wiem czemu, ale mam ochotę na tę książkę:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, co masz na myśli. Jeśli jednak będziesz miała ochotę na ten gatunek, powieść może Ci się spodobać. Autorka naprawdę przyjemnie wykreowała bohaterów - nie są irytujący, za to wiarygodni.

      Usuń
  7. A ja ciągle trwałam w przekonaniu, że cała trylogia jest o jednej parze :D A tu się okazuje, że nie i spokojnie mogę czytać! Co mnie bardzo cieszy, bo po pierwsze ta okładka <3 no i treść też mnie intryguje. Po za tym jestem fanką gatunku new adult a ostatnio mam wrażenie, ze wszystko co lepsze już przeczytałam i mam ochotę na coś nowego :) Mam nadzieję, że spodoba mi się równie mocno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pojawia się taka relacja w stylu hate-love,a książce dałabym mocne 7/10. Mnie również zaskoczył fakt, że kolejne części to już inni bohaterowie - ale to dobrze. W innym wypadku historia mogłaby okazać się zbyt rozciągnięta i nudna (jak to bywa w przypadku wielu trylogii czy serii). A autorka starała się tego najwyraźniej uniknąć.

      Usuń
  8. Schemat nie zawsze jest zły (chociaż zdecydowanie wolę oryginalne fabuły) jeśli bohaterowie są dobrze wykreowani taka książka może być ciekawą przygodą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze to ujęłaś. Tak właśnie jest. Książka potrafi porwać i zaangażować, pomimo tego, że jest nieco przewidywalna.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...