poniedziałek, 30 sierpnia 2021

"Oszukany czas" - Kinga Tatkowska.
Powrót po latach i tajemnica teraźniejszości.

Nazwisko Kingi Tatkowskiej chodziło za mną od czasu, kiedy zapoznałam się z jej debiutancką powieścią „Szukając tego”. Bazująca na dialogach historia miłosna zdecydowanie mnie kupiła i dziwiłam się tylko temu, że od tego momentu o autorce było zwyczajnie cicho. Gdzieś tam co jakiś czas zastanawiałam się, czy jeszcze przyjdzie mi o niej usłyszeć. I wreszcie nadszedł ten dzień, kiedy w zapowiedziach wydawnictwa doszukałam się jej kolejnego dzieła. Tak też dzięki uprzejmości księgarni TaniaKsiazka.pl dotarła do mnie powieść „Oszukany czas”. Czy w równym stopniu spełniła moje oczekiwania? Czy po latach przerwy autorka dopracowała warsztat? O moich wrażeniach dotyczących niniejszej lektury opowiem Wam przy okazji dzisiejszej recenzji.

ZARYS FABUŁY

Marta to dwudziestoparoletnia dziewczyna, która uwikłała się w związek z o wiele starszym od siebie mężczyzną. Zdaje się, że Robert jest nie tylko jej wizją stabilizacji. Daje jej poczucie bezpieczeństwa, darzy uczuciem i pielęgnuje. Mężczyzna nie wie, że dziewczyna nosi w sercu zadrę. Że skrywa żal, bo wciąż nie potraf wyrzucić z niego chłopaka, któremu oddała swoją miłość. Teraz Kamil Wilczyński powraca, na powrót przynosząc zamęt. Powracają uczucia i pytanie – dlaczego? Osiem lat rozłąki, przerwy, niezrozumienia. Czy warto ryzykować kolejny raz, kiedy już poukładało się swoje życie? Nie na wszystko będą mogli mieć wpływ. Nadchodzi czas niebezpieczeństwa i jazdy bez trzymanki. Tajemnic, zdrad, sensacji i niejasnej przyszłości. Jak to wszystko się zakończy?

TRÓJKĄT? – BOHATERKA I JEJ DYLEMATY

W powieści czytelnik zderza się ze swojego rodzaju trójkątem. Mamy Martę, która ciągnie za sobą nie do końca przepracowane, trudne doświadczenia i żal. Pretensje kierowane w stronę człowieka, który pozostawił po sobie tylko pustkę. Chociaż ją polubiłam i na pewno jej kibicowałam, momentami wydawała mi się postacią nieco rozchwianą i niedecydowaną. Mamy Kamila, które powraca po latach. Człowieka, który wyjechał do Afganistanu i który teraz odegra w życiu Marty istotną rolę. Wszak zdaje się, że jego uczucia względem niej wcale się nie zmieniły. Jest i Robert, obraz stabilności finansowej. Opiekuńczy, zaradny, starszy pan. Byłam bardzo ciekawa jak zagra autorka jego postacią. Co zrobi, wszak Robert zdawał się budzić sympatię i jego zranienie mogłoby wzbudzić pewien niesmak. Myślę jednak, że autorka całkiem sprawnie poradziła sobie z niniejszym tematem.

MIŁOŚĆ, TAJEMNICE, SENSACJA

Książka przedstawia obraz miłości, która trwa pomimo upływu czasu i rozlicznych przeszkód pojawiających się na drodze. Stanowiąc dylemat. Pełna pasji, duszona, z niezrozumieniem i żalem wymalowanym na froncie. Jest stabilność u boku sytuowanego partnera, jest i pasja, żar, namiętność, to „coś”, czego w pierwszym przypadku brakuje. Nie na miłości skupia się jednak cała powieść, a na drugim wątku, jakim są ukryte intencje, interesy, tajemnice i sekrety. Główna bohaterka nie ma pojęcia, że stanie w samym środku poplątanej akcji. Że nie wszystko wygląda tak, jak widzi to ona. Przyznam, że choć w ogólnej ocenie wiele wątków dało się przewidzieć, zakończenie było dla mnie ciekawą niespodzianką. Druga połowa powieści podobała mi się zdecydowanie bardziej, bo treść nabrała dynamiki i tempa.

PODSUMOWANIE

Czym jest oszukany czas? Czy można oszukać serce? Jak nieprzewidywalne bywa życie? Kinga Tatkowska serwuje czytelnikowi emocjonujący romans, który kolejny raz utwierdził mnie w przekonaniu, że dziewczyna jest autorką godną uwagi i zapamiętania. Są wątki poboczne, jest nutka sensacji, tajemnice, jest coś wykraczające poza miłość. Niektóre wątki owszem, dało się przewidzieć i miałabym parę zastrzeżeń jeśli chodzi o styl- czasami coś nie do końca zgadzało mi się w szyku zdań, ale to drobnostki. Generalnie jestem z tej lektury zadowolona.

wydawnictwo: JakBook
kategoria: romans
ilość stron: 300
data wydania: 10 sierpnia 2021
 

Sprawdźcie także inne nowości na stronie TaniaKsiazka.pl, w księgarni internetowej, która przeznaczyła niniejszą książkę do recenzji. Serdecznie dziękuję.

4 komentarze:

  1. Książkę mam w planach przeczytać :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czas pokaże czy po nią sięgnę. Na razie na uwadze mam inną książkę.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. :) dawno do Ciebie nie zaglądałam. Myślę, że to ciekawa książka dla wielu kobiet.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka czeka na mojej półce.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...