czwartek, 7 listopada 2013

"Geniusz" - Graham Masterton

Geniusz - Graham Masterton 

Dotychczas  miałam styczność wyłącznie z typowymi horrorami Grahama Mastertona. Sekty, istoty nie z tego świata … - zawsze potrafiły mnie zaciekawić. Sięgając po Geniusza, myślałam że to kolejna tego typu książka. Okazało się, że jest to jednak bardziej thriller czy też kryminał, aniżeli horror. Aczkolwiek co do jakości dzieł tego pana absolutnie się nie pomyliłam. Było niesamowicie.

Micky Frasier, zwykły chłopak marzący o karierze rockmana, staje się świadkiem porwania pewnego starszego mężczyzny. Nie pozostając obojętnym na ludzką krzywdę, rusza mu na ratunek. Pomoc okazuje się skuteczna, jednakże odtąd życie chłopaka już nigdy nie pozostanie takie, jakie było. Odratowany mężczyzna przedstawia się jako doktor Lugner. Okazując swoją wdzięczność, zaprasza Mickiego do swoich posiadłości, które naprawdę zapierają dech w piersiach. Mało tego, obiecuje mu przedstawienie specyfiku, dzięki któremu chłopak stanie się kimś o wiele zdolniejszym. Sprawa jednak z każdą chwilą wydaje się coraz bardziej skomplikowana. Szalony naukowiec, doktor Lugner, jest poszukiwany przez liczne organizacje, które nie wahają się zabić. Dlaczego jednak komuś zależy na jego złapaniu? Giną kolejni ludzie, a Micky coraz bardziej przekonuje się do doskonałego działania niesamowitego specyfiku. Czy jednak można zaufać człowiekowi przedstawiającemu się nazwiskiem „Lugner” co po niemiecku znaczy kłamca? Jaką cenę przyjdzie zapłacić tym, którzy zaczęli się z nim zadawać i jak skończy się przygoda Mickiego z cudownym specyfikiem? Bardzo, bardzo, bardzo zachęcam do poznania odpowiedzi na te pytania.

W moim przypadku bywa tak, że czasami muszę zmuszać się do czytania początkowych rozdziałów książek po to, aby potem wciągnąć się w całą akcję i móc zacząć czytać z chęcią. W tym wypadku było całkowicie inaczej. Historia pochłonęła mnie od pierwszej strony. Graham Masterton, jako jeden z moich mistrzów, nie zawiódł. Napisał zagadkową, skłaniającą do rozmyślań, pełną akcji powieść, która jest doskonałym rozwiązaniem na spędzenie wolnego czasu. Zawsze mam tak, że kiedy czytam tak dobrą książkę, zaniedbuję niektóre obowiązki po to, aby tego czasu wolnego mieć więcej. Efektem czytania Geniusza jest więc nieco przykurzona podłoga, której po prostu nie zdążyłam umyć. No cóż. Miałam inne, przyjemniejsze rzeczy do roboty. Ale co się odwlecze, to nie ucieczce.

Ciekawe kreacje bohaterów, niesamowity motyw przewodni oraz ciekawe poboczne wątki – to wszystko czyni Geniusza godną polecenia książką. Rekomenduję ją lubiącym mocne wrażenia kobietom i kochającym sensacje panom.

Po przeczytaniu książki nasuwają się jednak pytania, które skłaniają do refleksji. Jak daleko jest w stanie posunąć się człowiek po to, aby osiągnąć swój cel? Niejedna osoba dąży do takowego kosztem innych. A co, jeżeli ceną jest czyjeś życie? Czy wydarzenia pokazane w książce różnią się od rzeczywistości? A może to, co będzie Wam dane przeczytać, zdarzyło się naprawdę. Kto wie, jak wiele naukowych spraw, badań i eksperymentów zostało zatuszowanych. Jestem przekonana, że „Geniusz” na długo pozostawi ślad w mojej pamięci.

Moja ocena – 5/5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...