piątek, 25 stycznia 2019

PATRONAT: "Uwikłana" - Natasha Preston.
Jak zaufać przyjaciołom, skoro któryś zabił?


Książki Natashy Preston należą do grupy tych, które etapowo budują nastrój toksycznego napięcia. Pojawia się tajemnica, którą trzeba rozwiązać, są czyhające za rogiem zagrożenia, a wszystko w towarzystwie bohaterów nastoletnich, takich, którzy mają przed sobą jeszcze całe życie i wiele do odkrycia. Utrzymana w podobnej konwencji co w przypadku „Będziesz moja” okładka Uwikłanej zawiera logo mojego bloga, ponieważ tym razem powieść autorki trafiła pod moje skrzydła patronatu. Szukacie powieści z dreszczykiem? Macie ochotę zabawić się w detektywa? Zapraszam na kilka słów recenzji.

ZARYS FABUŁY
To miała być zakrapiana impreza z dala od zasięgu wzroku rodziców. Grupa nastolatków, na czele z Mackenzie, znalazła się w położonym na odludziu letniskowym domku jednego z przyjaciół.

Nikt nie przewidział tego, że nad ranem dwóch z siedmiu uczestników zostanie znalezionych martwych w kałuży krwi. Prawie nikt. Bo wszystko wskazuje na to, że morderca jest na wyciągnięcie ręki. Że jest nim ktoś, z kim Mackenzie spędziła poprzedni wieczór.

Rozpoczyna się czas domysłów, śledztwa i niebezpieczeństwa. Czy to możliwe, by dziewczyna nie do końca znała ludzi, z którymi się przyjaźni? Kto miał najlepszy i wystarczający motyw, by zabić? I czy na dwóch ofiarach się zakończy?

PACZKA PRZYJACIÓŁ CZY GRUPA PODEJRZANYCH?
Autorka kolejny raz stawia na mnogość postaci, dzięki którym zyskuje spore pole do popisu w kwestii budowania mylnych tropów. Siedmioro młodych bohaterów, których z jednej strony mamy okazję dobrze poznać, z drugiej uświadamiamy sobie, że nie wiemy o nich prawie nic. Kiedy? Kiedy zaczyna wychodzić na jaw, że każdy skrywa tutaj jakieś swoje mniej czy bardziej mroczne tajemnice. Mniej, czy bardziej wiarygodne, ale kreślone po to, by zaskakiwać i budować atmosferę niepewności czy niepokoju.

GŁÓWNA BOHATERKA JAK OWCA WŚRÓD WILKÓW
Główna bohaterka książki to Mackenzie, nastoletnia dziewczyna, która trafiła na imprezę obiecując matce dzwonić, jeśli będzie w potrzebie. Brzmi zwyczajnie, bo tak zaczyna się ta książka. Sytuacją, którą przeżyło pewnie wielu z nas. Potem jednak nadchodzi czas próby odwagi i zaufania, próby, której towarzyszy ekstremalne poczucie nagłej utraty znajomych. Mackenzie, jak na niedoświadczoną jeszcze życiowo dziewczynę przystało, bywa naiwna i łatwowierna. Czy poniesie tego konsekwencje? Czy warto ufać na słowo tym, którzy zapewniają o swojej niewinności? Momentami miałam ochotę nią potrząsnąć i wskazać jej drogę, zwłaszcza kiedy kolejny raz wchłaniała jak gąbka argumentacje następnych członków ekipy.

DOMEK NA ODLUDZIU DOBRYM MIEJSCEM NA IMPREZĘ…. I DRESZCZOWIEC
Podoba mi się miejsce, w którym rozgrywana jest akcja powieści. Domek położony na odludziu, brak jakichkolwiek śladów włamania i oskarżenia powodujące duszność atmosfery. Sekrety opuszczające swoje kryjówki, klimat zła i jak dla mnie – zupełne zaskoczenie jeśli chodzi o ostateczne wskazanie sprawcy całej tragedii. Ciągnące się traumy, młodzieńcze miłości, nieudolna praca policji, która nijak radzi sobie z tą całą zawiłą sytuacją. I to zakończenie, któremu przydałoby się parę słów dopowiedzenia. Otwarte, a może torujące drogę kolejnej części? Nie wiem, ale chętnie poznałabym więcej odpowiedzi na postawione przez autorkę w tej powieści pytania.


DLA KOGO?
Ze względu na młodych bohaterów, ich wybory, powody działania czy emocje sugerowałabym ów tytuł młodzieży szukającej książki z dreszczykiem, budującej klimat niepewności, niebezpieczeństwa i zła. Autorka posługuje się lekkim językiem, ma niemęczący, prosty styl, który sprawia, że całość czyta się po prostu szybko. Znacie już twórczość Natashy Preston? Uwikłana nie odbiega poziomem od poprzedniczek. Przekonajcie się czy, jak głosi okładka, faktycznie nadszedł czas zapłaty za swoje grzechy.

wydawnictwo: Feeria Young
kategoria: thriller młodzieżowy
patronat: Kto czyta książki - żyje podwójnie
ilość stron: 382
data wydania: 16 stycznia 2019


Za książkę bardzo serdecznie dziękuję wydawnictwu Feeria Young.

8 komentarzy:

  1. Bardzo lubię książki tej autorki. Zawsze dobrze mi się je czyta :) Gratuluję patronatu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje gratulacje. Książkę będę czytała. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio głośno jest o tej książce. Mam na nią wielką ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję patronatu! ;). Książka to raczej nie moje klimaty, ale jak kiedyś mi się trafi to ją przeczytam...

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam ją recenzować, ale do mnie nie dotarła. Czytam jednak o niej pozytywne opinie, więc pewnie się skuszę, zwłaszcza, że i tak miałam ją czytać. Gratuluję patronatu c:

    mrs-cholera.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję patronatu. Książka zapowiada się super, więc mam na nią chęć!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze żadnej książki autorki, ale bardzo chcę to zmienić. Chociaż wiem, że kierowane są raczej dla młodzieży, którą niestety już nie jestem, to lubię takie powieści i mam nadzieję, że spodoba mi się jak już po nie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...