środa, 7 sierpnia 2013

"Moja kuchnia" - Anna Piot



Czy zastanawialiście się kiedyś nad tym, aby włączyć Wasze pociechy do pracy w kuchni? Wielu z nas uważa ten pomysł za niezbyt udany. Dzieci przecież nie mają pojęcia o gotowaniu. Zaś mąka, cukier czy też nawet i olej w ich rączkach zwiastuje kuchnię pełną brudu i plam. A więc po co dokładać sobie pracy. Wielu z nas wychodzi z takiego założenia i właśnie tutaj tkwi ogromny błąd. O tym, jak wspaniałym pomysłem może być zainteresowanie dziecka kuchnią, przekonuje wspaniała książka wydawnictwa Jedność – „Moja kuchnia”.

96 przepięknie wykonanych stron, oprawionych twardą okładką, może stać się dla nas niezwykłą inspiracją. Od teraz Ty i Twoje dziecko możecie znaleźć wspólny język, a to dzisiaj jest nie lada wyczynem. W dobie komputerów dzieci zamykają się w sobie zapominając o rozwoju swoich pasji. A przecież poprzez gotowanie można łączyć przyjemne z pożytecznym.

„Moja kuchnia” jest swego rodzaju instrukcją, która uczy zachowania w kuchni zarówno w przypadku rodziców, którzy powinni brać odpowiedzialność za swoje dziecko i dbać o jego bezpieczeństwo, jak i w przypadku dzieci, które mogą poznać zasady mające istotną rangę we wzajemnej współpracy. Książeczka przedstawia naszym pociechom świat kuchni od takiej strony, od jakiej nigdy go nie znały. To pomaga rozwijać pasje, które być może w przyszłości korzystnie zaowocują. „Moja kuchnia” to także zarazem książka z przepisami. Starannie wyselekcjonowane receptury są zdrowe, pyszne i łatwe w przygotowaniu tak, aby dzieci wraz z niewielką pomocą rodziców, mogły zrobić coś, z czego będą dumne. Czyż to nie wspaniałe? Po przeczytaniu tej książki każdy rodzic może zrozumieć to, jak wspaniałym pomysłem może być gotowanie z dzieckiem.

„Moja kuchnia” to przewodnik po kuchni napisany w taki sposób, aby każde dziecko mogło go zrozumieć i z niego korzystać. Każdy przepis wzbogacony jest wspaniałymi ilustracjami, gdzie w każdym przypadku możemy zobaczyć wesołe, gotujące dziecko. Dzięki temu nasze pociechy mogą zrozumieć to, że ich rówieśnicy również spędzają czas w ten sposób i są szczęśliwi.
Owa książka to szansa na wspaniałą zabawę i wspólny czas spędzony w gronie najbliższych. 



Spis treści książki podzielony jest na 8 kategorii:
1.       Praktyka w kuchni
2.       Mamy święto
3.       Jemy palcami
4.       Szaszłyki, tarty, ryby zawijane jak cukierki
5.       Kluski, ryż i ziemniaki
6.       Warzywa i owoce
7.       Desery i słodkości
8.       Quiz



Każdy przepis opatrzony jest oznakowaniem, które podpowiada jaki jest poziom trudności wykonania, jaka jest cena dania oraz jaki czas będzie musiało poświęcić dziecko i rodzic. Dodatkowo wypisany jest cały potrzebny sprzęt – a więc jest wszystko to, co potrzeba, a nawet więcej. 


Wypisane kolejne etapy wykonywania dań w zrozumiały sposób trafiają do dziecka, które z czasem zrozumie, że aby dobrze się bawić, wcale nie trzeba używać komputera. A satysfakcja z wykonanych potraw to największa radość na świecie.

Serdecznie polecam
Moja ocena – 5/5  

2 komentarze:

  1. Dziecię w kuchni to świetna sprawa - ile przy tym radości! Oczywiście wtedy, gdy nam się nie spieszy :) Ja bardzo lubię piec, dlatego często pomagają mi w tym moje "etatowe" dzieciaki ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...