poniedziałek, 17 lipca 2023

"Doktor Love" - Leisa Rayven.
Błąd aplikacji miłosnej? A może jednak nie...

Kiedy po raz pierwszy ujrzałam okładkę powieści „Doktor Love” od samego początku miałam wrażenie, że skądś ją kojarzę. Dopiero kiedy przeczytałam opis zrozumiałam, że to trzeci tom cyklu, którego poprzednie części mają oprawę graficzną utrzymaną w tym samym stylu. Byli zatem „Pan Romantyczny”, „Profesor Feelgood”, teraz nadszedł czas na trzeciego kandydata. Czy zdobył moje serce? Pamiętam, że poprzednie historie bardzo przypadły mi do gustu, dlatego też do tej podeszłam z całkiem wygórowanymi oczekiwaniami.

ZARYS FABUŁY

Toby Jenner to ekspert od IT. Zdolny, inteligentny człowiek, który teraz ma okazję zabłysnąć wyjątkową aplikacją miłosną, która w porównaniu z oklepanym Tinderem wydaje się być prawdziwym odkryciem. Otóż po analizie tysięcy związków Toby wynalazł narzędzie, które potrafi dobierać ludzi w pary. Wedle określonych procent daje konkretnym osobom szansę lub jej brak na stworzenie idealnego związku. Kiedy w życiu Toby’ego pojawia się Joanna wszystko zaczyna się sypać. Bo kiedy w grę wchodzi przyciąganie i pożądanie, zaś innowacyjna aplikacja pokazuje zerowe szanse tej dwójki, pojawia się konflikt interesów.  Mężczyzna sądzi więc, że raczej nie warto ryzykować i pchać się w relację, której powodzenie jest raczej znikome. Tymczasem jego serce podpowiada mu coś zupełnie innego, zwłaszcza kiedy widzi, że kobieta zaczyna szukać szczęścia gdzie indziej.

SŁOWO NA TEMAT BOHATERÓW

Główny bohater powieści to mężczyzna, który ufa matematyce. Zdolny fachowiec od komputerów i nowinek technologicznych, inteligentny choć trochę rozczarowany życiem facet. Ma do siebie żal, w końcu zaprzepaścił w przeszłości trochę szans. Głównie ze względu na swoją osobowość. Mili ludzie, dla których liczy nie dobro innego człowieka nie zawsze mają tak łatwo z rozpychaniem się na rynku, gdzie czeka całe stado hien walczących o swoje miejsce. Przystojny, ale mający swoje słabości. Nieidealny Doktor Love, który kupił mnie prawdziwością. Szybko go polubiłam. Przedstawicielką żeńskiego pierwszego planu jest Joanna, przyjaciółka Eden – którą z kolei zna Toby. To pewna siebie, nieco szalona osóbka, która pomimo pecha w miłości nie obawia się nowych wyzwań. Może i mała kłamczucha, w końcu relacja tej dwójki rozpoczyna się kłamstwem i ratunkiem kobiety w opałach.

APLIKCJA I MIŁOŚĆ

Można powiedzieć, że ta historia zostaje otwarta przypadkowym spotkaniem, w trakcie którego przeznaczenie daje o sobie znać. Wszak prędzej czy później Toby i Joanna mieli się przecież poznać. Nieco zwariowana i zabawna sytuacja, małe kłamstewko doprowadzają do zetknięcia się obcych sobie ludzi, którzy z czasem zaczynają odnajdywać wspólną nić porozumienia. Relacja głównych bohaterów to etapowa przemiana drobnych konfliktów w przyjaźń, a później zaufanie i miłość. Jest namiętnie, ale bez przesady. Pojawiają się także inne wątki, są wyznania, traumy z dzieciństwa, są przyjaźnie i postaci z poprzednich tomów. Książka nacechowana jest humorem, tak więc na pewno poprawi nastrój i chociaż nie należy do głębokich lektur, raczej mało kto spodziewa się od romansów refleksji towarzyszącej czytaniu.

PODSUMOWANIE

„Doktor Love” to trzeci tom cyklu, który może jednak funkcjonować jako samodzielna historia. Poprzednie pojawiły się na naszym rynku już dawno, więc prawdę mówiąc zdążyłam już zapomnieć o czym tak dokładnie były poza tym, że naprawdę je polubiłam. To lekki romans, z zabawnymi dialogami, nieco szaloną i niecodzienną akcją, paroma elementami zaskoczenia, dramatami, które z czasem zaczynają dawać o sobie znać. Na plus oceniam fakt, że główny bohater wydawał się bardzo przyziemny, nie tak zarozumiały jak większość mężczyzn wyjętych z książkowych romansów. Nie czytałam z zapartym tchem, choć ciekawiło mnie co będzie dalej. Dałabym siedem w dziesięciostopniowej skali.

wydawnictwo: NieZwykłe
cykl: Masters of Love #3
kategoria: romans
ilość stron: 534
data wydania: 6 lipca 2023

Za książkę bardzo serdecznie dziękuję wydawnictwu NieZwykłemu.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...